×

Kdaj uporabiti trening »pri učencih« oz. trening »za učence«?




  • Vprašanje:

    Zanima me, ali pišemo npr. Trening fonološkega zavedanja pri učencih prvega razreda ali Trening fonološkega zavedanja za učence prvega razreda? Uporabimo pri učencih ali za učence?


    Odgovor:

    Raba predloga v (sklepamo) naslovu nekega zaključenega besedila je odvisna od tega, kaj želite z naslovom povedati.

    Če opisujete npr. poskus uvajanja treninga fonološkega zavedanja v prvem razredu, torej nekaj, kar ste pri učencih izvedli, opazovali itd., uporabite predlog pri.

    PRI: 6. za izražanje povezanosti s kom, čim: pri čevljih so posebno važni podplati; pri hiši je treba še dosti narediti; pri kadilcih lahko pride do zastrupitve z nikotinom; pri otrocih ni dobro popuščati
    // navadno z glagolskim samostalnikom za izražanje udeležbe, dejavnosti pri čem: pri bombardiranju je bilo ubitih več ljudi; pri branju pesmi se je večkrat zmotil; pri igri so se sprli; pasti pri izpitu; asistirati pri operaciji; iti za pričo pri poroki; pri pouku ne pazi dovolj / ostati pri kosilu / biti pri frizerju; pog. pri kartah je izgubil veliko denarja pri igranju kart, kartanju

    Če pa opisujete npr. možnosti tega pristopa za uporabo v prvem razredu, torej nekaj, kar je relevantno za učence, pa uporabite predlog za.

    ZA: 3. za izražanje predmeta, na katerega se nanaša dejanje: ni se menil za njene besede; pes ga je zgrabil, ekspr. popadel za hlačnico; bati se za koga; vleči za lase; privezati konja za ograjo; izvedeti za novico, resnico; glasovati za predlog; stresla ga je za ramo; prijeti se za rob mize; potegniti, pog. pocukati za rokav; držati se za roke; zavzeti se za stvar / prizadevanje za kaj; zanimanje za koga
    // za izražanje predmeta, ki je cilj dejanja: igrati za denar; prositi za miloščino, podporo; bojevati se za oblast, svobodo; poskrbeti za red / prošnja za podporo

    Urška Vranjek Ošlak (februar 2018)