Sklanjanje moških imen oz. imen trgovin in znamk
-
Vprašanje:
Zanimajo pa me tudi moška imena trgovin, in sicer Tom Tailor, Harvey Norman ipd. Katera sestavina se sklanja? V praksi se namreč vedno le zadnja.
Odgovor:
Imena Tom Tailor, Harvey Norman ipd. so res blagovne znamke in hkrati imena podjetij, prodajaln ipd. Kot blagovne znamke naj bi jih najpogosteje uporabljali v obliki [občnoimensko jedro ime]. Imena v tem skladenjskem položaju ne sklanjamo:- Predstavili so pomladno-poletno kolekcijo znamke Tom Tailor
- trgovina Tom Tailor
Pri znanih znamkah pa se občnoimenski del (trgovina, znamka ...) pogosto izpušča in imenski del postane stavčni člen, ki ga moramo tudi pregibati. Odločitev, ali ga pregibamo v obeh sestavinah ali le v eni, je odvisna od tega, ali sta sestavini ujemalni (kar moško ime in priimek sta) in ali občutimo eno (navadno prvo) od sestavin kot pridevniško in podobno (več o tem v pravilih Slovenskega pravopisa 2001, členi 843 in dalje).
Če gre za moško ime in priimek, torej pregibamo obe sestavini:
- V Harveyju Normanu je zaposlen 11 let kot krizni menedžer ...
- Zrezek, katerega imena si niti pod razno nisem zapomnila, v Joeju Penasu ...
- V Hugu Bossu in Escadi so se prodajalci resnično posvetili navideznim kupcem, ne glede na zunanji videz ...
- Jourdan Dunn in Cara Delavigne pozirata v Burberryju, China Chow v Jeanu Paulu Gaultierju ter všečna Poppy Delevigne v Chanelu.
Pri tem ni pomembno, ali ime metonimično zaznamuje izdelek te znamke, podjetje ali konkretno prodajalno.
Helena Dobrovoljc (september 2014)
Avtor odgovora, letnica: Naslov teme. Jezikovna svetovalnica, https://svetovalnica.zrc-sazu.si/, dostop XX. YY. 2017.
Licenčni pogoji
Vsebina svetovalnice je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 4.0 CC BY NC-ND, ki ob navajanju in priznavanju avtorstva dopušča reproduciranje in distribuiranje, ne dovoljuje pa dajanja v najem, priobčevanja v javnosti za komercialni namen in nobene predelave.