×

Sklanjanje moških imen oz. imen trgovin in znamk




  • Vprašanje:

    Zanimajo pa me tudi moška imena trgovin, in sicer Tom Tailor, Harvey Norman ipd. Katera sestavina se sklanja? V praksi se namreč vedno le zadnja.


    Odgovor:

    Imena Tom Tailor, Harvey Norman ipd. so res blagovne znamke in hkrati imena podjetij, prodajaln ipd. Kot blagovne znamke naj bi jih najpogosteje uporabljali v obliki [občnoimensko jedro ime]. Imena v tem skladenjskem položaju ne sklanjamo:

    • Predstavili so pomladno-poletno kolekcijo znamke Tom Tailor
    • trgovina Tom Tailor

    Pri znanih znamkah pa se občnoimenski del (trgovina, znamka ...) pogosto izpušča in imenski del postane stavčni člen, ki ga moramo tudi pregibati. Odločitev, ali ga pregibamo v obeh sestavinah ali le v eni, je odvisna od tega, ali sta sestavini ujemalni (kar moško ime in priimek sta) in ali občutimo eno (navadno prvo) od sestavin kot pridevniško in podobno (več o tem v pravilih Slovenskega pravopisa 2001, členi 843 in dalje).

    Če gre za moško ime in priimek, torej pregibamo obe sestavini:

    • V Harveyju Normanu je zaposlen 11 let kot krizni menedžer ...
    • Zrezek, katerega imena si niti pod razno nisem zapomnila, v Joeju Penasu ...
    • V Hugu Bossu in Escadi so se prodajalci resnično posvetili navideznim kupcem, ne glede na zunanji videz ...
    • Jourdan Dunn in Cara Delavigne pozirata v Burberryju, China Chow v Jeanu Paulu Gaultierju ter všečna Poppy Delevigne v Chanelu.

    Pri tem ni pomembno, ali ime metonimično zaznamuje izdelek te znamke, podjetje ali konkretno prodajalno.

    Helena Dobrovoljc (september 2014)