×

Krmarjenje

    Jezikovna svetovalnica

    • Registracija
    • Prijava
    • Iskanje
    • Novo vprašanje
    • Domov
    • Kategorije
    • Oznake
    • Nedavno
    • Priljubljeno

    Sklanjanje moških imen oz. imen trgovin in znamk

    sklanjanje večbesednih poimenovanj
    oblikoslovje sklanjanje večbesednih poimenovanj tom tailor
    1
    1
    2504
    Nalagam več objav
    • Od starejšega do novejšega
    • Od novejšega do starejšega
    • Največ glasov
    Odgovori
    • Odgovori s temo
    Prijavi se za odgovor
    Ta tema je bila izbrisana. Vidijo jo lahko le uporabniki s pravicami upravljanja.
    • Moderator
      Moderator Zadnje urejanje:


      Vprašanje:

      Zanimajo pa me tudi moška imena trgovin, in sicer Tom Tailor, Harvey Norman ipd. Katera sestavina se sklanja? V praksi se namreč vedno le zadnja.


      Odgovor:

      Imena Tom Tailor, Harvey Norman ipd. so res blagovne znamke in hkrati imena podjetij, prodajaln ipd. Kot blagovne znamke naj bi jih najpogosteje uporabljali v obliki [občnoimensko jedro ime]. Imena v tem skladenjskem položaju ne sklanjamo:

      • Predstavili so pomladno-poletno kolekcijo znamke Tom Tailor
      • trgovina Tom Tailor

      Pri znanih znamkah pa se občnoimenski del (trgovina, znamka ...) pogosto izpušča in imenski del postane stavčni člen, ki ga moramo tudi pregibati. Odločitev, ali ga pregibamo v obeh sestavinah ali le v eni, je odvisna od tega, ali sta sestavini ujemalni (kar moško ime in priimek sta) in ali občutimo eno (navadno prvo) od sestavin kot pridevniško in podobno (več o tem v pravilih Slovenskega pravopisa 2001, členi 843 in dalje).

      Če gre za moško ime in priimek, torej pregibamo obe sestavini:

      • V Harveyju Normanu je zaposlen 11 let kot krizni menedžer ...
      • Zrezek, katerega imena si niti pod razno nisem zapomnila, v Joeju Penasu ...
      • V Hugu Bossu in Escadi so se prodajalci resnično posvetili navideznim kupcem, ne glede na zunanji videz ...
      • Jourdan Dunn in Cara Delavigne pozirata v Burberryju, China Chow v Jeanu Paulu Gaultierju ter všečna Poppy Delevigne v Chanelu.

      Pri tem ni pomembno, ali ime metonimično zaznamuje izdelek te znamke, podjetje ali konkretno prodajalno.

      Helena Dobrovoljc (september 2014)

      1 odgovor Zadnji odgovor Odgovori Citiraj
      • Prva objava
        Zadnja objava
      Navajanje
      Avtor odgovora, letnica: Naslov teme. Jezikovna svetovalnica, https://svetovalnica.zrc-sazu.si/, dostop XX. YY. 2017.

      Licenčni pogoji
      Vsebina svetovalnice je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 4.0 CC BY NC-ND, ki ob navajanju in priznavanju avtorstva dopušča reproduciranje in distribuiranje, ne dovoljuje pa dajanja v najem, priobčevanja v javnosti za komercialni namen in nobene predelave.

      © ISJFR ZRC SAZU

      • O svetovalnici
      • Fran.si