Izbira predloga: »med« ali »od … do«?
-
Vprašanje:
Kakšna je razlika v pomenu spodnjih dveh zapisov?- Učenec primerja cela števila med -15 in 15.
- Učenec primerja cela števila od -15 do 15.
Ali je lahko med številoma, ki ju učenec primerja, tudi število 15? Ali je lahko med številoma, ki ju učenec primerja, tudi število -15?
Odgovor:
Kot smo že napisali v odgovoru o naštevanju števil od 5 do 10, je pomenska razlika med možnostma od –15 do 15 in med –15 in 15 zgolj potencialna, saj sta taki skladenjski strukturi vsaj deloma sopomenski.Pri prvi možnosti (od –15 do 15) je pomensko verjetneje, da sta začetna in končna vrednost vključeni v rezultat (da torej učenec primerja cela števila od (vključno) –15 do (vključno) 15), medtem ko druga možnost (med –15 in 15) dopušča nekoliko več prostora za interpretacijo.
Če torej želite, da sta začetna in končna vrednost jasno in nedvoumno vključeni, svetujemo, da zapišete takole:
- Učenec primerja cela števila od vključno –15 do vključno 15.
Pri tem naj omenimo še, da se za označevanje negativnih vrednosti v matematiki uporablja znamenje, ki je grafično prekrivno z desnostičnim pomišljajem (in ne vezajem, kot se pogosto napačno zgodi), pri označevanju odštevanja pa z nestičnim pomišljajem.
Urška Vranjek Ošlak (januar 2025)
Odgovor je bil pripravljen v sklopu projekta »Delimo (si) slovarje: Fran in Franček«, ki ga financira Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.
Avtor odgovora, letnica: Naslov teme. Jezikovna svetovalnica, https://svetovalnica.zrc-sazu.si/, dostop XX. YY. 2017.
Licenčni pogoji
Vsebina svetovalnice je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 4.0 CC BY NC-ND, ki ob navajanju in priznavanju avtorstva dopušča reproduciranje in distribuiranje, ne dovoljuje pa dajanja v najem, priobčevanja v javnosti za komercialni namen in nobene predelave.