×

Raba ločil v računalniški predstavitvah




  • Vprašanje:

    Zanima me, kako je z ločili v primerih, ko imamo na isti prosojnici povedi, ki vsebujejo osebno glagolsko obliko, in take brez (kjer gre v bistvu le za daljšo besedno zvezo).
    Ali mora biti povsod na koncu pika ali samo pri tistih z osebno glagolsko obliko?

    Na primer:

    Stroški se priznajo v velikosti 50 %.
    Stroški pogostitve, zabave in daril ob poslovnih stikih
    Stroški reprezentance se razlikujejo od stroškov reklame.


    Odgovor:

    O jeziku v računalniških predstavitvah (natančneje o veliki začetnici pri alinejnem naštevanju) smo v svetovalnici že pisali tukaj.

    Pri rabi ločil v računalniških predstavitvah veljajo ista načela kot pri alinejnem naštevanju na splošno. Na koncu vsake alineje zapišemo vejico tam, kjer gre za naštevanje oz. so alineje del povedi; za zadnjo alinejo zapišemo končno ločilo:

    Med ločila prištevamo:

    • vejico,
    • piko,
    • dvopičje,
    • pomišljaj itd.

    Če ima prosojnica naslov, alinejno so naštete oporne točke, ki med seboj niso povezane, naslov pa ni njihova uvajalna poved, na koncu alinej ni treba pisati ločil:

    Ločila

    • V/vejica
    • P/pika
    • D/dvopičje
    • P/pomišljaj

    Če so v alinejah zapisane samostojne povedi, na koncu vsake zapišemo končno ločilo.

    Ločila

    • Tretjina uporabnikov slovenščine ima težave pri postavljanju ločil.
    • Največ težav uporabnikom povzroča vejica.
    • Ali bi poenostavitev pravopisnih pravil uporabnikom olajšala pisno sporazumevanje?

    Navadno, da se na posamezni prosojnici (ne pa tudi v okviru iste predstavitve) odločimo za enoten slog in posledično enotno oblikovanje alinej (če to ni mogoče, lahko seveda uporabite tudi različne sloge). Vaše besedilo bi lahko preoblikovali npr. takole:

    • P/priznani stroški: 50 %
    • S/stroški pogostitve, zabave in daril ob poslovnih stikih
    • S/stroški reprezentance ≠ stroški reklame

    ali

    • Stroški se priznajo v obsegu 50 %.
    • Med stroške prištevamo pogostitve, zabave in darila ob poslovnih stikih.
    • Stroški reprezentance se razlikujejo od stroškov reklame.

    Urška Vranjek Ošlak (februar 2020)



Navajanje
Avtor odgovora, letnica: Naslov teme. Jezikovna svetovalnica, https://svetovalnica.zrc-sazu.si/, dostop XX. YY. 2017.

Licenčni pogoji
Vsebina svetovalnice je na voljo pod pogoji slovenske licence Creative Commons 4.0 CC BY NC-ND, ki ob navajanju in priznavanju avtorstva dopušča reproduciranje in distribuiranje, ne dovoljuje pa dajanja v najem, priobčevanja v javnosti za komercialni namen in nobene predelave.